Program RABLA LOCAL

Programul RABLA LOCAL privind casarea autovehiculelor uzate!

În cadrul acestui program, în schimbul casării unui autovehicul mai vechi de 15 ani, persoana fizică primește un stimulent în valoare de 3.000 lei, 2400 lei fiind suportati de catre AFM și 600 lei din bugetul local.

1.Autovehiculul este considerat eligibil daca îndeplineşte cumulativ următoarele condiții:
este înregistrat în evidențele fiscale ale UAT solicitant;
la data participării în Program are o vechime mai mare sau egală cu 1️⃣5️⃣ ani, calculată de la anul fabricației;
are norma de poluare Euro 3️⃣ și/sau inferioară;
conține componentele esențiale (motor, transmisie, tren de rulare, caroserie, șasiu, precum și echipamente electronice de gestionare a funcțiilor autovehiculului și dispozitive catalizator, dacă acestea au fost prevăzute din fabricație).

2. Proprietarul de autovehicul uzat este considerat eligibil daca îndeplineşte următoarele condiţii, la data solicitării stimulentului pentru casare:

  • este persoană fizică cu domiciliul/reședința în România;
  • are domiciliul/reședința pe raza teritorială a UAT-ului solicitant de finanțare;
  • deţine în proprietate un autovehicul uzat înmatriculat pe numele său de cel puțin 5 ani și se află în evidențele fiscale ale UAT-ului solicitant de finanțare;
  • nu este înregistrat cu obligaţii restante de plată a taxelor, impozitelor, amenzilor şi contribuţiilor către bugetul de stat și bugetul local, conform prevederilor legale în vigoare;
  • nu a obţinut şi nu este pe cale să obţină finanţare prin proiecte ori programe finanţate din alte fonduri publice, fonduri comunitare, inclusiv prin Programul Rabla Clasic sau prin
  • Programul Rabla Plus, pentru același autovehicul uzat cu care participă în Program;
  • nu este condamnat pentru infracţiuni împotriva mediului, prin hotărâre judecătorească definitivă.

Beneficiarul stimulentului de casare se angajează că nu va achiziționa un autoturism cu norma de poluare Euro 5 si/sau inferioară în termen de 3️⃣ ani de la primirea stimulentului.

Procedura este urmatoarea:
-dupa crearea contului de utilizator, pe site-ul AFM-ului, se va face inscrierea de catre persoana fizica, la sectiunea “Casarea vehiculelor uzate”(inscrierea se poate face pana in data de 31.08.2023 sau pana la epuizarea bugetului alocat fiecarei unitati administrativ-teritoriale;
-dupa inscriere, AFM va transmite lista cu persoanele fizice inscrise , catre primariile participante in cadrul Programului;
– ulterior, persoana fizica va transmite documentele catre primarie, conform procedurii interne a acesteia, procedura ce va fi publicata pe site-ul institutiei respective;
-dupa semnarea contractului de finantare cu UAT-ul , persoana fizica va casa si radia din circulatie si din evidenta fiscala autovehiculul uzat si va beneficia de stimulentul pentru casare de 3000 lei;

Este foarte important ca persoana fizică care dorește să se înscrie în program:

  • să verifice dacă UAT-ul pe rază căruia își are domiciliul participă în cadrul acestui program;
  • să caseze și să radieze autovehiculul uzat numai după ce se asigură că primăria localității pe raza căreia își are domiciliul participă în program deoarece în program se încadrează doar autovehiculele casate și radiate după lansarea sesiunii de înscriere.

Linkuri utile:www.afm.ro; www.primariadeva.ro

GALERIE FOTO

CONTACTEAZĂ-NE:

    Acest site folosește cookie-uri pentru a vă oferi o experiență cât mai bună. Prin continuarea navigării sunteți de acord cu folosirea acestora.